Skip to main content

Klagomålshantering

Klagomålshantering vid MARIAskolan

Dina synpunkter, klagomål och förslag är viktiga för att vi ska kunna utveckla och förbättra vår skola. Synpunkterna är en del av det systematiska kvalitetsarbetet. Alla klagomål utreds och ansvarig personal återkopplar till dig snarast möjligt. 

Så här lämnar du dina synpunkter:


1. Kontakta skolan i första hand 

Prata med skolans personal och mentorn först. Om du och/eller ditt barn är missnöjd med verksamheten eller utbildningen, har svårigheter eller har andra klagomål kring verksamheten och vill få en lösning ska du ta kontakt med skolan direkt. Prata med personalen som du eller barnet möter dagligen och försök hitta en lösning tillsammans.

2. Kontakta rektor i andra hand

Prata med rektor, Alma Fetahovic, om ditt problem eller missnöje i andra hand. Hon nås på almamariaskolan@gmail.com och/eller på 070-039 33 36. 

3. Kontakta huvudman och skolchef i tredje hand

Om du vill kan du vända dig direkt till huvudmannen, Rehan Taha, för frågor som rör skolan. Du vänder dig även till huvudmannen om du inte är nöjd med hur din synpunkt hanterats av rektor och/eller personal. Rehan Taha nås på rehanmariaskolan@gmail.com och/eller 072-33 666 80. 

4. Andra instanser

Om du inte är nöjd med hur din synpunkt har hanterats på huvudmannanivå, kan du vända dig till Skolinspektionen eller Barn- och elevombudet.